Kültür Turizmi Daire Başkanlığı

KÜLTÜR TURİZMİ: Doğal ve tarihsel kültür varlıklarını, kültürel etkinlikleri ve güncel sanat eserlerini, kültür sanayilerinin sonuçlarını, bazı sosyo-ekonomik olguları turistik bir ürün biçiminde gezginlerin hizmetine sunan bir turizm anlayışıdır. Yalnızca tarihsel olanı değil, günceli de kapsayan bir terimdir.

Kültür turizmi tüm çalışmalarında Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) “Turizm İçin Etik Kuralları”na (Ek 1); Uluslararası Anıtlar ve Sitler Konseyi ICOMOS’un “Uluslararası Kültür Turizmi Tüzüğü”ne (Ek 2); Europa Nostra’nın “Kültür Turizminin Teşvik ve Denetimi” ile ilgili “Malta Bildigesi’ne (Ek 3) uymak zorundadır.

Kültür turizmi ekonomik anlamda, nadir, az bulanan bir üründür. Bu nedenle kültür turizmi ekonomideki “mukayeseli üstünlükler” niteliğine sahiptir. Bu “mukayeseli üstünlük” Türkiye’nin sahip olduğu özel ve özgün kültürel çeşitlilik, tarihsel derinlik, “biricik” olma durumu ile doğal ve kültürel mirasın coğrafik yaygınlığından dolayı benzerlerinden de üstündür. Kültür turizmi turistik etkinliği 12 aya yayma potansiyeline sahiptir.

Kültür turizmi planlaması aşağıdaki başlıklar doğrultusunda geliştirilmelidir: 

1-Tarihi çevrenin kalitesini geliştirmek 

2- Ziyaretçi sayısını ve akışını yönetmek 

3- Yerel topluma ve ekonomiye yarar sağlamak 

4- Ziyaretçi deneyiminin kalitesini yükseltmek Ülkemizde Anayasada Kültür ve Turizm’i korumaya yönelik maddeler bulunmaktadır. 

Bu maddeler hem maddi hem manevi değerler taşımaktadır.

En Son Haberler

Leave a Comment