Moda Turizm Daire Başkanlığı

Moda endüstrisi ile ilişkili tasarım faaliyetleri, yaratıcı endüstrilerin bir parçası olarak sınıflandırılmaktadır.

Moda turizmi, üç önemli sektörün ortaya çıkardığı niş bir pazar segmentidir. Bunlar; Kreatif turizm, kültür turizmi ve alışveriş turizmidir.

Modanın kendisi gibi, moda turizmi de sosyal açıdan çok yaygın bir potansiyele sahiptir ve moda festivalleri, etkinlikler, ziyaretler ve sergilerle ilgili bilgilendirme medya aracılığıyla yapılmaktadır.

Moda kentlerinin kültürel mirasına ek olarak moda turizminin şehrin ekonomisine pozitif bir etkisi vardır. Öyle ki moda turizmi; konaklama, eğlence ve çeşitli hizmetleri sunmak için hizmet etmektedir. Modacı Özlem Süer “Moda hem ekonomi hem de kültür yaratır. Moda, turizm, satın almalarla üretim de yaratır. İstihdam da yaratır. Biz İstanbul gibi bir kente sahibiz. İstanbul başlı başına bir moda. Aynı zamanda gerçek anlamda modayla yan yana gelmesi hoş oluyor. Önümüzdeki senelerde moda için gelenlerin sayısı gittikçe artacak. İnsanlar yurt dışından bir şeyler satın almak, moda alışverişi için gelecek, geldiğinde İstanbul’da tatil de yapacak. Tanınırlığımız daha da artacak böylece. Böylece moda turizmi yaratmış olacağız. Bu anlamda moda turizmi gümbür gümbür geliyor diyebiliriz” dedi.

Moda öyle bir alan ki dünyada bir çok şeye yön verebilir bir zamanlar Atatürk’te askeri kıyafetleri modanın kalbinin Fransa (Paris) asıllı ünlü moda markası olan Coco Chanel’e yaptırmıştır.

Modaya yön veren ülkeler ve şehirleri şunlardır; 

1- Fransa- Paris 

2- İtalya- Milano 

3- ABD- New York 

4- İngiltere- Londra

En Son Haberler

Leave a Comment